6 min

Kuinka suomalaisbrändi menestyy maailmalla? Reiman Elina Björklund jakaa videolla oppinsa

Fablehti.fi 12/20
Lasten ulkoiluvaatebrändi Reima on lähtenyt toimitusjohtaja Elina Björklundin kaudella hurjaan kansainväliseen kasvuun. Videolla Björklund kertoo tärkeimmät oppinsa siitä, miten suomalaisesta brändistä tehdään maailmalla menestys. 

Tiesitkö tämän Reimasta? 

  • Reiman myynnistä jo 85 % tulee kansainvälisiltä markkinoilta ja se myy tuotteita melkein 70 eri maahan. 
  • Reiman konsernin liikevaihto vuonna 2019 oli 141 miljoonaa euroa, josta EBITDA (käyttökate)oli 14 %. 
  • Vuosina 2015–19 kasvua on ollut keskimäärin 17 % vuodessa. 
  • Reimalla työskentelee 500 henkeä, joista reilut 200 Suomessa. 
  • Tämän vuoden myynnistä yli 60 % tulee digitaalisesta myynnistä. Yli 20 % myynnistä tapahtuu Reiman omien digikanavien kautta.